torsdag 13 november 2014

De är farliga, jag lovar

Sherlock says; det är blött och kallt ute..
jag; det kallas vinter, vänj dig!
S; nä, det är ditt fel, så det så!
j; ....
S; jag fryser!
j; jo, jag förstår det, om vi går istället för att stå still så blir du varm
S; det tror jag inte på!
j; kom nu, du behöver ju rastas
S; nä!
j; vi ska gå en promenad, du kommer inte undan
S; ok då
S; nu har jag kissat, nu går vi hem
j; nepp, vi ska gå en längre promenad!
S; så nu har jag bajsat också, nu går vi hem...
j; nej, vi ska gå någre kvarter till
S; om jag nu måste så ok då


vi promenerar ett tag, plötsligt hör vi en pingla som låter, Sherlock tvärnitar, den låter igen..

S; kan inte gå nu, måste ha koll!
j; men du frös ju, ska vi inte gå?
S; måste se vad det är som låter först
Det kommer en stor, lurvig, röd katt smygand genom en häck
S; sa ju det, monster i närheten
j; alltså det är bara en katt...
S; ja, och jag vet vad de gör, de smyger efter mig och försvinner, sen smyger de fram igen
j; men den står ju still! kom nu
vi går några steg, katten smyger så klart efter
S; gläfs, gläfs! (viftar på svansen)
S; men dumma katt jag vill ju leka ju!
K; du är en hund, glöm det!
lyckas få Sherlock att gå några steg till
S; kolla då, den smyger ju efter! är du farlig katten?
K; ser du inte det? (står med svansen i vädrat och ryggen krummad)
S; gläääääfs! (kasta sig bakåt)
K; ha, ha, jag kan skrämma dig!
jag lyckas få med mig Sherlock en lite längre bit. Sherlock tvärnitar.
S; den. följer. efter. mig.
j; alltså vi står mitt i en korsning, kan vi gå hem nu?
S; mmm, om katten inte följer efter oss

Går ytterligare en bit, katten smyger så klart efter, Sherlock kastar sig bakåt igen.

j; nu är du ju bara fånig, nu går vi hem.
S; ja, det är nog säkrast

sista biten går han nästan baklänges, katten stannar en bra bit bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar