fredag 31 oktober 2014

På visit

Igår var jag på visit första gången, en kompis till husse och matte som jag träffat för. Hon är jättetrevlig och så har hon ett stort lockigt hår som man kan gnossa massor emot. Nu fick jag följa med matte, jättekonstigt, plötsligt började hon packa ihop saker, satte på mig selen och tog bilnyckeln... Jag har ju aldrig åkt bil ensam med henne sen jag var liten valp! Men jag hoppade glatt in i bilen, äventyr är alltid kul. Sen åkte vi en ganska kort bit, och när matte öppnade bakluckan så var vi på ett ställe jag aldrig varit förut, jättespännande! In i ett trapphus och uppför en massa trappor, matte lät mig inte stanna och nosa på allt som luktade gott tyvärr. Längst upp stod det en dörr på glänt, och det luktade främmande så jag var tvungen att smyga in. Därinne fanns M, och en massa spännande saker att lukta på! Och gnossa med huvudet emot så klart, det är jätteviktigt! Vi stannade inte så länge, vilket var synd för jag ville ju undersöka mer, men koppel på och sen promenad, konstigt nog gick vi en bit och sen var vi plötsligt vid Sidsjön, där jag har gått förr. Där är det alltid spännande att gå, en massa hundar, människor med konstiga pinnar i händerna, och människor som springer förbi. Efter ett varv gick vi tillbaka hem igen, och det hela var så jobbigt att jag är jäääääättetrött idag, tur att soffan finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar